مراقبت های بعد میکرونیدلینگ پوست

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

یکی از روش های درمانی برای جوانسازی پوست صورت، میکرونیدلینگ پوست است که بایستی حتما توسط متخصص پوست انجام شود. میکرونیدلینگ پوست در کلینیک سامان اسکین کرج با استفاده از جدیدترین دستگاه انجام میشود. افرادی که برای زیباتر شدن پوست صورت به دنبال یک روش موثر میباشند بایستی میکرونیدلینگ پوستی انجام دهند. البته مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ بسیار مهم است که در این متن به صورت مختصر و مفید درباره آن توضیح میدهیم.

پوست شما ممکن است بلافاصله پس از میکرونیدلینگ احساس گرما کند و 3-5 روز بعد کمی خشک و پوسته پوسته شود. این یک فرآیند کاملا طبیعی است زیرا سلول های مرده پوست به سمت بالا تحریک می شوند. پس از اتمام این فرآیند، پوست شما نرم تر و درخشان تر به نظر می رسد.

بعد از میکرونیدلینگ پوست، می توانید انتظار کمی قرمزی و تورم خفیف در اطراف نواحی تحت درمان داشته باشید. پوست شما ممکن است در لمس گرم احساس شود، مانند یک آفتاب سوختگی خفیف اما نباید بیش از یک یا دو روز طول بکشد.

یک هفته بعد از درمان نتایج فردی متفاوت است، به طوری که برخی از بیماران در عرض چند هفته متوجه تفاوت قابل تشخیص می شوند و برخی دیگر به چندین درمان نیاز دارند. با این حال، نتایج شما ماه‌ها پس از درمان اولیه بهبود می‌یابد و تا زمانی که پوست شما روند پیری طبیعی خود را طی کند ادامه خواهد داشت.

 

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ پوست

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

پوست شما تا چند هفته پس از میکرونیدلینگ به خورشید بسیار حساس تر خواهد بود و برای جلوگیری از عوارض جانبی، باید از نور خورشید دور بمانید.ما استفاده از کرم ضد آفتاب را بلافاصله پس از نیدلینگ پوست توصیه میکنیم. تقریباً 24 ساعت پس از درمان منافذ پوست کاملاً باز هستند و هر چیزی را که اعمال شود جذب می کنند.

 

  • از آرایش کردن خودداری کنید

حداقل 24 تا 48 ساعت پس از میکرونیدلینگ هیچ نوع لوازم آرایشی نزنید زیرا مهم است که مانع برای بهبودی پوست شما شود.استفاده از برس‌های آرایشی می‌تواند پوست باز را تحریک کند و اگر باکتری روی برس‌ها وجود داشته باشد، پوست شما در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار میگیرد.

 

  • از فعالیت هایی باعث عرق کردن شما می شود اجتناب کنید

اگر عرق کنید یا در فعالیت هایی شرکت کنید که شما را گرم می کند، گرمای ناخواسته بیشتری در پوست صورت ایجاد می کند. همچنین ممکن است به باکتری ها اجازه دهد تا به پوست نفوذ کنند و می تواند منجر به عفونت، قرمزی طولانی یا یک واکنش نامطلوب پوستی شود.

 

  • داروی ضد التهابی مصرف نکنید

قبل و بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ  پوست باید از مصرف داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن خودداری کنید، زیرا باعث تداخل خواهند شد. با فرآیند التهابی طبیعی که برای جوانسازی بهینه پوست لازم است.

 

  • از پاک کننده ملایم استفاده کنید

به جای محصولات فعال یک کرم پاک کننده و مانع بسیار ملایم برای حفظ پوست شما توصیه می شود. هر گونه خشکی پوست و پوسته پوسته شدن حاصل را تمیز و تسکین دهید..

 

  • از پپتیدهای محرک کلاژن استفاده کنید

پپتیدهای محرک کلاژن به پوست شما کمک می کند تا بعد از میکرونیدلینگ  آماده شود و پس از آن بهبود یابد و بخش مهمی از مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ این پپتیدها می باشند که با کمک به تحریک تولید کلاژن کار می کنند و اثرات میکرونیدلینگ پوست را تشدید می کنند

 

  • ماسک خنک کننده صورت بزنید

ممکن است بعد از میکرونیدلینگ پوست مقداری پوست تحریک شود بنابراین توصیه می کنیم از ماسک صورت خنک کننده برای کاهش التهاب و قرمزی و ایجاد احساس راحتی بیشتر استفاده کنید.

 

  • نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید

همیشه توصیه می‌کنیم که قبل و بعد از میکرونیدلینگ  مقدار زیادی آب بنوشید. هیدراته ماندن به بهبود سریعتر و جوانسازی پوست کمک می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *