نکات مهم تزریق بوتاکس

نکاتی مهم درباره تزریق بوتاکس

نکاتی مهم درباره تزریق بوتاکس

با اینکه تزریق بوتاکس در کرج یکی از روش های سریع و موثر برای از بین بردن چین و چروک است اما نکاتی مهم نیز دارد تا این فرایند به خوبی انجام شود و برای فرد کمترین عوارض را داشته باشد در این متن به نکاتی مهم درباره تزریق بوتاکس می پردازیم. یکی از مهمترین موارد انتخاب دکتر متخصص و کلینیک است که می توان گفت کلینیک سامان اسکین در این زمینه دارای تخصص و تجربه کافی است.

تزریق بوتاکس نه تنها یک راه عالی برای صاف کردن چین و چروک های صورت است، بلکه یک راه ساده برای جلوگیری از ایجاد یا عمیق شدن انواع خاصی از چین و چروک است و حتی می تواند تعریق زیر بغل را برای ماه ها متوقف کند!

بوتاکس چیست؟

بوتاکس شکل زیبایی از سم بوتولینوم یا اونوبوتولینوم توکسین A است که یک نوروتوکسین است که برای “انجماد” عضلات استفاده می شود. چهار نوع Onobotulinumtoxin A وجود دارد که شامل Botox®، Dysport®، Xeomin® و Jeuveau® است. تزریق بوتاکس سیگنال های عصبی به عضله را مسدود می کند، به این معنی که نمی تواند منقبض شود. از آنجایی که این انقباضات مسئول برجسته کردن و عمیق‌تر کردن چین و چروک‌های موجود هستند، تزریق بوتاکس ظاهری صاف‌تر و جوان‌تر به صورت شما می‌دهد.

 

موارد قابل استفاده از تزریق بوتاکس

چین و چروک بخشی از روند پیری است یا به دلیل آسیب نور خورشید، اثرات گرانش و انقباض عضلانی ناشی از حالات چهره مانند اخم کردن و خنده ایجاد میشود. چین و چروک‌های ناشی از اثر جاذبه نشان‌دهنده افتادگی طبیعی بافت با افزایش سن است و عموماً تنها با روش‌های سفت‌کردن جراحی بهبود می‌یابند.

چین و چروک های ناشی از انقباض عضلانی مانند خطوط اخم، خطوط پیشانی و پنجه کلاغی ها را می توان با تزریق بوتاکس بهبود بخشید..تزریق بوتاکس علاوه بر کاهش چین و چروک پوست صورت، برای مواردی مانند تعریق زیاد، سردرد میگرن، انقباض چشم، درد فک و بیش فعالی عضلات گردن نیز قابل استفاده است. برخی از افراد همچنین می توانند برای نرم کردن خط فک مربعی، صاف کردن چانه چال دار یا اصلاح لبخند بیش از حد لثه ای، بوتاکس تزریق کنند.

نتایج حاصل از یک جلسه تزریق بوتاکس معمولاً تا 14 روز طول می کشد تا به طور کامل مورد توجه قرار بگیرد، اما ممکن است نتایج را تا سه روز پس از درمان مشاهده کنید. همانطور که بوتاکس شروع به یخ زدن کامل نواحی تحت درمان می کند، شاهد نرم شدن خطوط و کاهش ظاهر چین و چروک ها خواهید بود.

با توجه به شدت چین و چروک و سطحی که می خواهید درمان کنید، ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به بیش از یک جلسه تزریق بوتاکس نیاز داشته باشید.

نتایج تزریق بوتاکس

مدت زمان انجام تزریق بوتاکس به نواحی تحت درمان و همچنین حجم بوتاکس مورد استفاده بستگی دارد. از آنجایی که سوزن مورد استفاده برای درمان بسیار ظریف است، معمولاً نیازی به بی حسی یا بیهوشی نیست. دکتر متخصص زیبایی می تواند نقاط دقیق صورت شما را که نیاز به تزریق دارند مشخص کند، بنابراین می تواند یک روش سریع و تقریبا بدون درد باشد.اگر در درد یا ناراحتی حساس هستید، حتماً به دکتر زیبایی خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز از یک عامل بی حس کننده استفاده کند.

 

دوران نقاهت تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس هیچ زمان بهبودی وجود ندارد. ممکن است بلافاصله پس از درمان، درد یا تورم باقی مانده در اطراف محل های تزریق احساس کنید، اما مهم است که برای جلوگیری از مهاجرت بوتاکس، ناحیه را مالش یا ماساژ ندهید.

برخی افراد استفاده از کمپرس سرد یا مصرف قرص مسکن را برای کاهش تورم و ناراحتی مفید می دانند، اما هر گونه ناراحتی معمولاً در عرض 24 ساعت پس از تزریق  فروکش می کند.

 

ظاهری جوان با تزریق بوتاکس

در حالی که بوتاکس یک راه حل دائمی نیست، اما راهی عالی برای رفع چین و چروک های موجود و کند کردن شکل گیری چین و چروک های جدید است. همچنین می‌توان آن را با خیال راحت در کنار سایر روش‌های زیبایی مانند میکرودرم ابریژن ، پرکننده‌های پوستی و جراحی جوان‌سازی صورت استفاده کرد .

تزریق بوتاکس یک راه سریع و آسان برای بازیابی جوانی است و به شما کمک می‌کند همان‌طور که از درون احساس می‌کنید، از بیرون نیز اعتماد به نفس داشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *