جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

جوانسازی با میکرونیدلینگ چیست؟

جوانسازی با میکرونیدلینگ چیست؟

یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست در کرج، انتخاب روش میکرونیدلینگ است که با استفاده از دستگاه مخصوص و توسط متخصص پوست انجام میشود.اگر علائم پیری و اسکارهای صورت شما را آزار می دهد، باید بدانید که این موارد قابل درمان هستند. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، درمان مشکلات پوستی آسان‌تر شده و میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش‌های درمانی است.

البته ناگفته نماند در حالی که درمان میکرونیدلینگ یک روش بی خطر است، اگر شرایط پوستی خاصی دارید باید از آن اجتناب کنید. برخی از این موارد عبارتند از آفتاب سوختگی، دیابت، آکنه فعال، اسکار کلوئید، علائم عفونت فعال، پوست حساس، اگزما، نوع پوست ناپایدار یا لوپوس.

همچنین اگر سیگاری معمولی هستید، باید از آن اجتناب کنید. اینها می توانند بر توانایی طبیعی بدن شما برای التیام تأثیر بگذارند، که نقاهت پس از عمل را دشوار می کند. اگر پوست بیش از حد حساس دارید، متخصص پوست ممکن است آن را پیشنهاد دهد. در نهایت، زنان باردار نیز باید از میکرونیدلینگ خودداری کنند.

عوارض و نتایج میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ یک روش کم تهاجمی است. خطر هر گونه عارضه جانبی واقعا کم است. با این حال، مانند هر عمل زیبایی دیگر، این تکنیک نیز خطرات خاصی دارد. پس از انجام میکرونیدلینگ، سوزش جزئی پوست را احساس خواهید کرد اما مدت زیادی طول نمی کشد. نواحی تحت درمان ممکن است برای چند روز قرمز شوند.

به غیر از این موارد، در برخی موارد می توانید عوارض جانبی جزئی را تجربه کنید. اینها شامل خونریزی، کبودی، عفونت و لایه برداری پوست است. عملا هیچ خرابی وجود ندارد. از این رو، تقریباً بلافاصله می توانید به روال روزانه خود بازگردید. با توجه به شرایط پوستی و انتظارات شما، ممکن است به جلسات متعدد نیاز داشته باشید و نتیجه در عرض دو هفته ظاهر می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که نتایج ممکن است در بین افراد متفاوت باشد.

 

چند جلسه مورد نیاز خواهد بود؟

تعداد جلسات درمان میکرونیدلینگ پوست به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر می خواهید اسکار آکنه یا هر نوع اسکار نسبتاً عمیق دیگری را درمان کنید، تا چهار جلسه نیاز دارید. با این حال، درمان ترک‌های پوستی یا سوختگی‌های حرارتی به درمان‌های بیشتری نیاز دارد. برای درمان علائم پیری، باید این روش را تا دو بار در سال تکرار کنید. باید به خاطر داشته باشید که بین دو جلسه درمانی حداقل چهار هفته فاصله لازم است.

 

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ پوست

بلافاصله پس از میکرونیدلینگ پوست، متخصص پوست از یک ماده آرام بخش استفاده می کند تا مطمئن شود که شما هیچ گونه تحریکی را احساس نمی کنید. پوست شما بعد از درمان حساس تر می شود. از این رو، استفاده از کرم ضد آفتاب در هنگام بیرون رفتن در طول روز برای محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید الزامی است.

حداقل به مدت یک هفته از مصرف هر گونه داروی ضد التهابی خودداری کنید و در صورت بروز درد می توانید از مسکن تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

هم درمان میکرونیدلینگ و هم درمان درما رولر برای ایجاد سوراخ های ریز پوست برای تأثیرگذاری بر تولید کلاژن در نواحی تحت درمان استفاده می شود. این به طور طبیعی کیفیت و سلامت پوست شما را بهبود می بخشد.

در حالی که میکرونیدلینگ در کلینیک سامان اسکین کرج توسط یک متخصص انجام می شود، درما رولر را می توان در خانه استفاده کرد. روش میکرونیدلینگ ایمن تر است، زیرا می توان آن را با دقت بیشتری انجام داد.

غلتک های درما ممکن است ریسک بیشتری داشته باشند، زیرا ممکن است تخصص لازم برای کنترل دستگاه را نداشته باشید. همچنین میکرونیدلینگ در مقایسه با درما رولرها نتایج مطلوب را سریعتر ارائه می دهد و این نتایج ماندگاری بالایی دارند. از سوی دیگر، نتایج حاصل از درما رولرهای خانگی موقتی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *