سوالات رایج لیزر مو زائد

سوالات رایج و مهم لیزر موهای زائد

سوالات رایج و مهم لیزر موهای زائد

همواره یکی از دغدغه های اکثر افراد رفع موهای زائد بدن یا صورت است در واقع موهای زائد،پوست شما را زشت و نامرتب نشان می دهد و از نظر بهداشتی نیز بایستی پوست خود را همواره تمیز و بدون مو زائد حفظ کنید اکثر روش ها همچون شیو کردن، بند انداختن و کوتاه کردن موها بایستی به صورت مرتب انجام شود اما در روش لیزر موهای زائد در کرج به صورت قطعی می توان از رویش مجدد موهای زائد جلوگیری کرد.

حداقل 3 هفته قبل از جلسه لیزر موهای زائد و یک هفته بعد از آن، پوست را در معرض نور خورشید قرار ندهید. موها را نباید قبل از لیزر موهای زائد کند زیرا برای کارکرد لیزر باید لامپ وجود داشته باشد. توصیه می شود یک روز قبل از لیزر موهای زائد ، ناحیه مورد نظر را شیو کنید.

 

لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد صد در صد دائمی در نظر گرفته نمی شود، بلکه به عنوان حذف موهای زائد طولانی مدت یا حذف تدریجی دائمی موهای زائد در نظر گرفته می شود. این بدان معنی است که به از بین بردن مو کمک می کند، اما از رشد موهای ریز و روشن بعد از چند سال جلوگیری نمی کند.

البته، این موهای جدید جدا باقی می مانند و فرد هرگز موهای اصلی خود را به دست نخواهد آورد. 1 تا 2 جلسه شارژ لیزر در سال توصیه می شود.

با پوست تیره می توانم لیزر موهای زائد انجام دهم؟

لیزر موهای زائد برای تمام رنگ های پوست مناسب است . برای پوست های سبزه، مختلط و تیره، لیزر ND Yag  را انتخاب کنید که مخصوص پوست های تیره طبیعی طراحی شده است. به تمایز بین ملانین موجود در مو و پوست کمک می کند و از هرگونه سوختگی پوستی جلوگیری می کند.

 

آیا حذف موهای زائد بدون از بین بردن تمام موها امکان پذیر است؟

بله، انجام لیزر موهای زائد برای موهای نازک کاملاً امکان پذیر است. برخی از زنان می‌خواهند موهای ناحیه بیکینی را نازک کنند تا مثلاً از تفاوت شدید بین ناحیه تحت لیزر و ناحیه‌ای که هنوز مو دارد جلوگیری کنند. اپراتور لیزر سطح قدرت اشعه لیزر را در طول جلسات کاهش می دهد تا موهای زائد نازک شود و به طور کامل حذف نشود.

 

با داشتن موهای بور می توانم لیزر موهای زائد انجام دهم؟

لیزر موهای زائد بر روی موهای بور، سفید یا قرمز موثر نیست زیرا حاوی ملانین اندکی هستند. در واقع، هدف لیزر تمرکز بر روی ملانین و تبدیل به گرما برای سوزاندن موهای هدف غنی شده با ملانین است. الکترولیز برای از بین بردن دائمی موهای روشن توصیه می شود.

 

لیزر موهای زائد دردناک است؟

رفع موهای زائد واقعاً دردناک نیست، اما هر فردی درد را متفاوت احساس می کند. با هر پالس لیزر کمی سوزن سوزن شدن احساس می شود. درست است که برخی از نواحی بسیار حساس تر از سایرین هستند.

به طور مثال نواحی خصوصی بدن به درد لیزر موهای زائد، حساس هستند، در حالی که لیزر موهای زائد روی پاها کاملا قابل تحمل است. اپراتور لیزر از کرم بی حس کننده حاوی غلظت بالایی از لیدوکائین استفاده می کند تا بیمار راحت تر شود. توجه به این نکته ضروری است که هر چه لیزر “دردناک” تر باشد، موثرتر خواهد بود.

 

قبل و بعد از لیزر موهای زائد چه کاری باید انجام دهم؟

ناحیه مورد لیزر باید حداقل 1 روز قبل از جلسه حذف مو شیو شود تا از هرگونه سوختگی جلوگیری شود. در واقع مو توسط لیزر می سوزد که در صورت تماس با پوست باعث سوختگی می شود. مهمتر از همه، توجه به این نکته مهم است که قبل از جلسه از موم یا موچین برای از بین بردن مو استفاده نکنید، زیرا لامپ باید دست نخورده باقی بماند تا آنها را از بین ببرد.

برای جلوگیری از هرگونه سوختگی پوست، باید از برنزه کردن به طور کامل حداقل به مدت 2 تا 3 هفته و از هرگونه درمان حساس کننده نور (مثلا آنتی بیوتیک) قبل و بعد از جلسه اجتناب شود. استفاده از کرم ضد آفتاب حداقل 1 تا 2 هفته قبل از جلسه به شدت توصیه می شود.

 

آیا خطرات یا عوارض جانبی در لیزر موهای زائد وجود دارد؟

تمایز بین خطرات و عوارض جانبی مهم است. در واقع، تنها در صورتی می توان از خطرات پیشگیری کرد که قوانین خاصی رعایت شود: موارد منع مصرف، لیزر انتخاب شده و تنظیمات. مثلاً نباید با دستگاه الکساندرایت که برای پوست سفید مناسب است، موها را از پوست سیاه جدا کرد وگرنه بیمار دچار سوختگی می شود.

وقتی صحبت از بارداری یا شیردهی به میان می آید، هیچ دلیل قطعی وجود ندارد، اما لیزر موهای زائد در چنین مواردی برای پیشگیری منع مصرف دارد. عوارض جانبی مختلفی وجود دارد: آنها عوارض طبیعی هستند اما متفاوت هستند. قرمزی، سوزش یا تورم کم و بیش شدید ممکن است بعد از یک جلسه روی پوست ظاهر شود، اما همیشه این اتفاق نمی افتد.

 

چند جلسه لیزر لازم است؟

این بستگی به نوع مو و ناحیه تحت درمان دارد. به طور متوسط ​​5 تا 6 جلسه لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای بسیار تیره و ضخیم روی پاها، ناحیه بیکینی، زیر بغل و تمام نواحی بدن مورد نیاز است. بنابراین شما باید به طور متوسط ​​6 تا 7 ماه درمان را با حدود 1 ماه بین دو جلسه تخمین بزنید. جلسات بیشتر، به طور متوسط ​​۷ تا ۸ جلسه یا بیشتر برای موهای روشن تر و نازک تر و برای موهای پرزدار باید انتظار داشت.

 

برای لیزر موهای زائد از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

برای پوست های سفید از الکساندرایت و برای پوست های تیره از لیزر Nd yag استفاده می کنیم. آنها مشهورترین و محبوب ترین ماشین آلات در جهان هستند. لیزر Nd yag متفاوت عمل می کند، زیرا بین ملانین موجود در مو و پوست تمایز قائل می شود تا از هرگونه سوختگی جلوگیری کند. همچنین طول موج بالاتری دارد.

 

تفاوت لیزر موهای زائد با نور پالسی چیست؟

لیزر موهای زائد موثرتر از نور پالسی است. هر دو روش هدف یکسانی دارند: سوزاندن مو. اما آنها سطوح متفاوتی از اثربخشی دارند: لیزر از طول موج بسیار باریکی استفاده می‌کند که روی آن ناحیه بسیار متمرکز است، در حالی که نور پالسی از طول موج بسیار گسترده‌تر و کم‌تری استفاده می‌کند. در نتیجه اثر کمتری دارد و بعد از 3 تا 4 سال موها می توانند دوباره رشد کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *